Veel softwarefabrikanten begrijpen de speciale problemen van onze branche niet.

Branche: Koffie

Applicaties: myfactory.PPS, myfactory.ERP, myfactory.CRM, PowerBI, Twinfield, Basecone

Aantal medewerkers:  –
Partner:Twinfield, myfactory, Basecone, etc.

Qoffy is een handelsbedrijf in koffie, met aan het roer een enthousiaste en gedreven ondernemer die de mogelijkheden van de digitalisering gebruikt.

Bij Qoffy maken we gebruik van myfactory waarbij er een aantal speciale oplossingen zijn opgeleverd voor deze onderneming.

Ontwikkeling van een route-app voor de tablet.
De chauffeurs krijgen een tablet mee, waarbij de klant de pakbon ondertekend middels de tablet. Nadat de pakbon is afgehandeld wordt per direct de factuur door de backoffice gefactureerd, verzonden per email naar de klant en verwerkt in de administratie. Ook wordt een afschrift van de pakbon automatisch verzonden naar de klant.
Deze technologische oplossing is volledig op maat gemaakt naar de wensen van de klant, en aangevuld op de technologie van de ERP oplossing myfactory.

Voorraadbeheersing
De chauffeurs hebben een voorraad in hun auto’s liggen en deze worden bevoorraad vanuit het centraal magazijn. De bevoorrading gebeurt vanuit de route en de regio’s waarin de chauffeurs rijden in combinatie met de bestellingen die zijn geplaatst. Het voorraadbeheersysteem is daarmee geoptimaliseerd en vanuit een centraal punt kan worden bekeken hoe de voorraad is opgebouwd.

Route en sortering voor chauffeurs
Alle chauffeurs krijgen per week een opgave van alle orders die moeten worden verzonden, waarbij ze zelf de keuze kunnen maken van de routeplanning. Daarmee maken de chauffeurs zelf keuzes in de te rijden route waarbij ze rekening kunnen houden met hun eigen wensen, maar ook met de files, wegonderbrekingen e.d. Voor de chauffeurs geeft het een gevoel van vrijheid, terwijl de ondernemer per week kan bijhouden of de afleveringen plaatsvinden. Door de routeapp is het proces na aflevering volledig geautomatiseerd.

Centrale backoffice
De ondernemer heeft in het afgelopen jaar bedrijven overgenomen en deze ondernemingen zijn volledig geïntegreerd in het backoffice systeem. Dit houdt in dat de processen volledig intern gestandaardiseerd zijn, hetgeen vergaande efficiency oplevert, terwijl aan de achterkant de inkoop- en verkoopfacturen per financiële administratie (per vennootschap) worden afgewikkeld. De openstaande posten worden gesynchroniseerd met myfactory, waardoor de bewaking en monitoring op de financiële processen centraal plaatsvindt.